שוק ההסעדה בישראל סקירה 2002-2008

 תקציר מאמר בנושא ישראל מתוך המגזין food service

  1. לפי הנתונים של Euromonitor data שהיקף המכירות של ענף ההסעדה הינו 2.5 מיליארד יורו ב-2008.

  2. מספר התושבים בישראל ב-2008 הינו 7.3 מיליון תושבים, למרות שההכנסה הלאומית לנפש קטנה מאשר במדינות הסמוכות (מצרים, הערב סעודית) הגיל הממוצע 29 שנה, נמוך משמעותית מאירופה.

  3. הדור הצעיר בעלי רמת השכלה גבוהה מההורים, הם יותר פתוחים לניסיונות של אוכל והם יותר מרשים לעצמם ליהנות מאכילה בחוץ.

  4. בתי קפה וברים בעלי אחוז הצמיחה הגבוה ביותר מאז 2002, יותר מהכפיל את עצמם והגיעו להיקף מכירות של 766 מיליון יורו ב-2008.

  5. הצרכנים הצעירים מחפשים מקום לבלות את הזמן בחברה וחלק ניכר מהגידול נבע כתוצאה מפריצת בתי הקפה להם יש גידול של 30% במכירות מדי שנה מאז 2002 שמגיע ל-450 מיליון יורו ב-2008.

  6. הכול אודות לתרבות הקפה הישראלית ולעובדה שהאקלים הנוח מאפשר ישיבה בחוץ כמעט כל השנה.

  7. בתי הקפה הוכיחו את עצמם כפופולאריים באוכלוסיה הצעירה במדינה שבה צריכת האלכוהול נחשבת לנמוכה ביותר.

  8. בתי הקפה בישראל מציעים גם ארוחות ברמה גבוהה מהמקובל ואלכוהול.

  9. בשוק הישראלי זכו לתאוצה חזקה גם רשתות המזון המהיר אשר אחראית ל-23% ממכירת המזון ב-2008.

  10. רוב רשתות המזון המהיר הינם ישראליות, חוקי הכשרות נחשבים כמקשים על רשתות זרות ומחייבים התאמה שלוקחת זמן.

  11. ל- 2.3 מיליון תיירים ב-2008 בישראל, הייתה השפעה חיובית ביותר על שוק המסעדות.

  12. רשתות הפיצה האמריקאית פיצה האט, דומינוס פועלות בארץ אבל מחזור העסקאות שלהם נמוך ביותר ואף אחת מהן לא עברה את המכירות של 15 מיליון יורו ב-2007.

  13. ספגטים הכפילה את מחזור המכירות מ-2004 ל-2007 והגיעה ל-21 מיליון יורו ב-2007.

  14. חנויות הנוחות זוכות לעדנה ומתפתחות בקצב מהיר יותר.

  15. בשנת 2008 היה שיא בתיירות. 2.3 מיליון התיירים בישראל הוציאו יותר מ-1.2 מיליארד יורו בהסעדה (שהוא קרוב ל-2.5 מילארד יורו שהינו היקף המכירות של שוק ההסעדה בשנת 2008). סכום זה כולל גם את כל סוגי המזון.

  16. מ-2002 גדלה התיירות בהיקף של 18% בשנה למעט עצירה מסויימת ב-2006 (מלחמת לבנון).

  17. 60% מהתיירים מגיע מאירופה וארה"ב ברמת מוכנות גדולה לאכול ברשתות הבינלאומיות.

  18. צפי גידול של הענף לשנים הבאות הינו 10% לשנה.
     
      
    המאמר הנ"ל מתורגם, מאמר המקור פורסם במגזין:
    Food service Europe and Middle East" Edition 2/2009"
    אתר הבית של המגזין: www.food-service-europe.com
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

צור קשר
דלג על צור קשר

קבל הצעת מחיר

checked
עבור לתוכן העמוד