ציוד למסעדות – מילון המונחים שאתם חייבים להכיר

הכניסה לעולם המסעדות והמטבחים המקצועיים יכולה להיות מאתגרת, אבל מלאת אדרנלין וסיפוק. לפני שאתם מתחילים לחשוב על המטבח במונחים של קולינריה, כדאי שתכירו את הפן הטכני שעומד מאחורי הכל.

היכרות עם המונחים השונים יעזרו לכם להשתלב בקלות, ולעבוד ביעילות בזמן שאתם מתקשרים עם צוות העובדים, הספקים ואנשי המקצוע שסביבכם.

בין אם אתם שפים מנוסים, חובבי קולינריה שאפתנים, או סתם סקרנים לגבי הפעילות הפנימית של מסעדות, אתם חייבים להבין את הז'רגון המקצועי של עולם המטבחים והמסעדות.

המאמר הזה הוא שער לאוצר המילים המורכב המגדיר את תחום המומחיות הקולינרית, ומורכב ממצע המוצרים העשיר של התרבות הקולינרית והמומחיות של Kiroskay, המובילה בשיווק והתאמה של ציוד מטבח מקצועי.

בקטגוריית מכשירי בישול וחימום

  • רוטיסרי לעופות – כלי עיקרי בארסנל הקולינרי, הרוטיסרי לעופות מאפשר להגיש עופות עסיסיים, צלויים באופן אחיד עם גוון זהוב מפתה.
    המכשיר מסובב את העופות, ומאפשר להם להתבשל בצורה אחידה עם המיצים העסיסיים שלו לשמירה מקסימלית על הטעם. הרוטיסרי, מעניק לעופות תמצית מעושנת תוך שמירה על עסיסיות ורכות שמורגשים בכל ביס.

  • גרידל – משטח בישול שטוח ומוצק. זו למעשה המחבת שמאפשרת חלוקת חום. בין אם אתם מכינים פנקייקים לארוחת הבוקר או צורבים סטייקים לשלמות במהלך סרוויס ארוחת הערב, שטח הפנים הרחב של המחבת מאפשר ליצור שפע יצירות קולינריות. עם בקרת טמפרטורה מדויקת ומשטח חלק נון-סטיק, תוכלו להשיג קירמול וסימני צלייה מענגים למגוון סוגי מזון.

גרידל חשמלי מקצועי מומלץ למסעדות

  • בן מארי – ה- Bain-Marie, מצטיין בחימום עדין ובקרת טמפרטורה, ומגלם את תמצית העדינות הקולינרית. המכשיר הגאוני הזה, המכונה גם אמבט מים או דוד כפול, מספק מקור חום עדין ואחיד. הבן-מארי, המורכב ממחבת מלאה במים ומכל נוסף השוכן בתוכו, מונע ביעילות חריכה או התחממות יתר, מה שהופך אותו למושלם להמסת שוקולד, הכנת פודינג או שמירה על חום של רטבים ללא חשש להקצפה או שריפה.

 

בקטגוריית עיבוד מזון

  • תרמומיקס – ההתרמומיקס משלב בצורה חלקה דיוק עם יעילות. מכשיר רב תכליתי זה מגלם את המהות של חדשנות קולינרית, ומסוגל לקצוץ, לערבב, לבשל ואפילו לאדות בקלות. עם הממשק האינטואיטיבי ובקרת הטמפרטורה המדויקת שלו, התרמומיקס מאפשר לייעל את היצירות הקולינריות, מרטבים חלקים כמשי ועד לקינוחים מושחתים.

תרמומיקס מקצועי מומלץ

  • קטרים – מעצמה בעולם עיבוד המזון. הקטרים מניעים את היצירתיות הקולינרית לגבהים חדשים עם יכולות המיזוג החזקות שלהם. בלנדרים בדרגה תעשייתית גבוהה שרותמים מנועים חזקים כדי לפזר ולאחד מרכיבים למחית קטיפתית, מרקים קרמיים ורטבים חלקים. בין אם מתמודדים עם ירקות שורש קשים או פירות סיביים, קטרים מבטיחים שלמות קולינרית עם כל תערובת.

קטר מקצועי מומלץ לקיצוץ תוספות 

 

בקטגוריית התנורים ותאי ההתפחה

  • קומביסטימרים – מכשירי קיטור קומבי שולטים במטבחים מקצועיים ברחבי העולם. מכשירי חשמל מתקדמים טכנולוגית אלו מציעים שליטה מלאה על רמות הלחות, הטמפרטורה וזרימת האוויר, מה שמביא לתוצאות ללא דופי באופן עקבי.

קומביסטימר מומלץ למאפייה

  • קונווקטומטים – התגלמות היעילות באפייה. קונווקטומטים רותמים את כוחו של החום כדי להבטיח אחידות באפייה. תנורים קומפקטיים אך חזקים אלה מנצלים זרימת אוויר מאולצת כדי לפזר את החום באופן שווה, לבטל נקודות חמות ולהבטיח השחמה ותפיחה עקבית. עם בקרת טמפרטורה מדויקת והגדרות הניתנות לתכנות, קונדיטורים יכולים להגיע לתוצאות ללא דופי עם כל אצווה של מאפים עדינים ולחם מלאכותי.

 

קונווקטומט מומלץ למאפייה

בקטגוריית מכשירי קירור והקפאה

  • בלאסט צ'ילר – מצנן לשימור מזון, המוריד במהירות את הטמפרטורה של מזון מבושל, מעכב צמיחת חיידקים ושומר על טריות. מכשיר הכרחי זה מבטיח בטיחות מזון מבלי לפגוע במרקם או בטעם, ומאפשר להכין מנות מראש מבלי לוותר על האיכות. ממרקים ורטבים מצוננים ועד קינוחים עדינים להקפאה, בלאסט צ'ילר מאריך את חיי המדף של המנות תוך שמירה על שלמותן.

בלאסט צילר מומלץ

 

זה כמובן לא הכל אבל זו התחלה יפה להכיר.

אם הגעתם עד כאן, אנחנו מאמינים שיש לכם את הטרמינולוגיה שתבטיח שיחה חלקה עם יתר עובדי המטבח, הספקים ואנשי המקצוע, ושאתם מוכנים לקפוץ לזירת המטבחים הלוהטת.

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן